Kelebihan B -Complex Shaklee berbanding jenama lain

Badan memang memerlukan vitamin B yang mencukupi bagi membantu penghadaman , pertukaran makanan kepada tenaga serta memastikan kesihatan saraf sekaligus meredakan tekanan dan sakit kepala. Sebab itu, dalam program kesihatan Shaklee, B Complex merupakan salah satu suplemen asas yang wajib diambil untuk kebaikan dan kesihatan badan secara menyeluruh

B complex Shaklee berbeza dengan kebanyakan B-complex yang berada di pasaran. Para saintis telah mencipta asid folik secara semulajadi yang pertama di dunia dengan kadar keboleh serapan (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti. Ini kerana asid folik yang semulajadi tidak mudah diserap oleh tubuh, dan hampir 99% asid folik yang terdapat dalam pasaran adalah bersifat sintetik.

B Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuklah 100% Ciotin dan Asid Folik. Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin B Complex untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna.


Kelebihan atau kekurangan akan menyebabkan ketidakseimbangan vitamin B dalam tubuh. Vitamin B adalah vitamin larut air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui system pencernaan. Oleh itu adalah sangat penting untuk kita mengambil vitamin B Complex setiap hari.

* Shaklee B-Complex will not cause rosary fungus or infected active yeast bacteria like B-Complex extract from beer yeast

B Complex Shaklee menawarkan vitamin B yang lengkap dan seimbang, yang mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik.

  • Mengandungi kesemua 8 vitamin iaitu B1, B2, B3, B5, B6, B12, Asid Folik dan Biotin sebagaimana yang dinyatakan dalam RDA (kesemuanya perlu diambil pada masa yang sama).
  • B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga.*
  • Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh. Jumlah asid folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg.*

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Harga Runcit : RM53.75 (Semenanjung) / RM56.25 (Sabah & Sarawak)
Kuantiti : 120biji

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Baca ni! Best!