Lecithin.. Lebih dari sekadar pengemulsi..

Siapa sini yang suke makan benda bergoreng?

Saya mengaku saya suke sangat makan bende bergoreng.. Cucur ke.. Mee goreng ke.. Hehe. Tapi setiap kali saya ambil makanan berminyak atau bergoreng ni, saya akan telan lecithin. Nak elakkan daripada minyak-minyak ni terserap dlm badan. Jadi fungsi lecithin di sini ialah menghalang daripada minyak daripada bertepek dalam badan dengan melarutkan minyak/ tersebut di dalam darah seterusnya dibuang melalui urin dan najis.

Sebenarnya fungsi lecithin ni banyak.. Bukan setakat nak cairkan lemak jer.. Bukan sekadar pengemulsi lemak tapi ada banyak lagi fungsi - fungsinya..

1. Menyerap vitamin yang larut lemak seperti vitamin A,D,E,K
2. Melindungi hati - menghalang enapan lemak dihati, sirosis hati dan hati berlemak. Juga membantu memulihkan kesihatan hati
3. Pemecahan lemak & kolestrol - sbg "pembersih" salur darah dgn mengemulsi dan membakar lemak
4. Pelansingan - halang obesity
5. Kecantikan otot dan kulit
6. Memperbaiki alergi dan penyakit kulit yang lain
7. Menghalang kejadian batu karang hempedu
8. Tingkatkan daya ingatan dan kurangkan stress
9. Menghalang tekanan darah tinggi
10. Memperbaiki prostat
11. Meringankan sembelit

Kannn... Tu la.. Memang banyak fungsi lecithin nih.. Untuk anda yang mahu mendapatkan hasil seperti yang tertera kat atas ni.. PleAse.. Contact me.. Ringan2kan jari jemari tu untuk sms atau whatsapp saya.. :-)

JIHA 0175012307
Call / Sms / Whatsapp / Viber
FB : najihah sudi

PERHATIAN : Konsultasi selepas pembelian produk adalah khas untuk PELANGGAN SAYA sahaja. Sila rujuk pengedar anda untuk sebarang masalah yang timbul, cara pemakanan suplemen yang lebih terperinci, tips - tips dan sebarang konsultasi selepas pembelian. Terima kasih.. :-)



0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Baca ni! Best!