Kelebihan Set D : Set Skincare Shaklee


 Set D : Set Skincare Shaklee terdiri daripada B Complex , Vitamin C, Vitamin E dan Energizing Soy Protein (ESP)

B Complex :
B Complex ( B for Beauty) menjaga kesihatan kulit daripada dalam. Ia membantu mengurangkan garis-garis halus di kulit. Vitamin B Complex juga penting untuk melanin yang memberi warna pada kulit. Lebih kerap anda berada di bawah matahari, lebih banyak B Complex diperlukan. Membantu meningkatkan sistem pertahanan badan, sebagai anti-stress (bertindak sebagai penenang – stress merupakan antara penyebab kulit cepat berkedut dan nampak cepat tua), mengelakkan kulit kusam.

Vitamin C:
Kulit memerlukan Vitamin C untuk membentuk kolagen. Kolagen ibarat simen yang mengikat batu-bata (protein), supaya kulit sentiasa kenyal. Kekurangan kolagen membuatkan tubuh anda mudah lebam dan calar, kering dan bersisik. Vitamin ini juga merupakan vitamin antioksida yang menghalang serangan radikal bebas terhadap serat kulit iaitu kologen dan elastin. Dalam kata lainnya, vitamin C sangat perlu untuk penghasilan kologen dan juga memastikan kologen yang dihasilkan selamat daripada serangan radikal bebas. Kolagen yang cukup daripada Vitamin C yang baik membuatkan kulit anda kelihatan bersinar, gebu dan anjal.

Vitamin E:
Melambatkan proses penuaan. Membantu mendapatkan tekstur kulit yang cantik, lebih muda.sangat membantu untuk menghilangkan parut. Vitamin antioksida ini berupaya untuk mencegah atau memperlambat kerosakan  sel akibat serangan radikal bebas. Jika sel rosak, ia akan menyebabkan tanda-tanda penuaan, seperti kedutan dan kulit kering. Ia juga membantu dalam aspek kesuburan, membantu mempercepat proses baik luka, membantu pengaliran darah dengan lebih lancar, membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual.Ia juga membantu mengurangkan kolesterol dalam darah. Vitamin E seringkali dicadangkan untuk pelbagai masalah degeneratif seperti penyakit kardiovaskular, kanser dan katarak.
Bezanya Vitamin E Shaklee dengan vitamin E yang berada di pasaran ialah Vitamin E Shaklee turut mempunyai Selenium yang melengkapkan lagi fungsi Shaklee.Selenium merupakan mineral yang membantu melindungi sel-sel kulit dari radikal bebas. Selain itu, mineral ini juga berfungsi mencegah kanser.

ESP (Energizing Soy Protein)
Protein penting kepada mereka yang ingin kulit yang cantik dan ton warna yang sekata. Badan kita perlukan protin utk tumbesaran yg sihat. Protein sangat membantu membina dan perbaiki tisu-tisu badan serta membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.
Stuktur asas badan manusia adalah sel. Dari sel membentuk tisu. Dari tisu membentuk organ. Dari organ membentuk sistem. Dan yg penting, protin merupakan makanan kepada sel. Jika sel mendapat cukup protein (yang berkualiti), sel yang sihat akan mudah terbentuk demi menggantikan sel2 lama. Mereka yang mempunyai bekas jerawat yang berwarna hitam adalah disebabkan kekurangan protien untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tersebut.
Dengan protein yang mencukupi, sel badan akan sihat dan membantu penyerapan vitamin lain yang diambil dengan lebih cepat. Hasilnya kulit akan kelihatan lebih licin, anjal, gebu dan berseri. Isoflavon perangsang KOLEGEN yang mana ia berfungsi untuk menganjalkan kulit, memperlahankan kedutan dan menganjalkan payudara. ESP juga memberi rasa kenyang lebih lama dan ia merupakan bonus bagi anda yang ingin mengurangkan berat badan. Ianya juga mengawal paras kolestrol, menyokong kesihatan jantung serta prostat.




0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Baca ni! Best!