kenapa wajah nampak kusam?... ESP (Energizing Soy Protein)

"thanks kak . memang nak terus consume shaklee je pas ni... insya allah... :) sume org tego faizah berseri2 je pas bersalin neh... yela byk sgt mkn vitamin kot...ahaha...kulit pun da xberjerawat dah... :) alhamdulillah....".. ~faizah..antara ibu2 yang setia dgn shakle mengambil full pek set B dan juga ESP (energizing soy protin)

....entry kali ni saya nak mengenang kembali entry saya yg lepas2 tentang kaitan antara penjagaan kulit dan supplemen.... fokus kepada....wajah kusam....kenapa wajah kusam?...dull skin?.... ramai geng2 shaklee claim..makanlah ESP..nnt kulit cantik..kulit anjal.. awet muda .....kenapa esp (soy protin)..bukannye yang lain2 yang ditekan kan?.lecitin ke calcium ke..alfalfa ke....kenelah ada penjelasan disebalik ni semua kan kan?...kite kene tahu apa yang kita makan..dari segi teori dan sains kenapa kulit menjadi kusam dan tidak berseri....??? Kulit menjadi kusam mempunyai kaitan dengan zat yang diperolehi oleh kulit seseorang.Tahukah anda bahawa kulit wajah kita boleh bertukar dalam masa 3 minggu. Ini kerana sel kulit wajah hidup selama 3 minggu dan kemudian akan bertukar kepada sel baru.Dan jika kita tidak mengambil makanan yang berzat, bagaimana kolagen boleh terbentuk? bagaimana sel baru boleh keluar disamping menyingkirkan sel lama atau sel mati? Sebab tu kulit nampak kusam…Tahukah anda Sel terbentuk dari protein. Mana datangnya sumber protin? dari ikan, ayam, telur, kekacang.Namun tahukah anda protin tidak dapat hidup dalam suhu yang tinggi?Apabila kita masak, kita akan pastikan masakan itu masak sehingga mendidih. Maka secara langsung protien akan mati... protein hidup dalam suhu tidak lebih dari 37*celcius...last2 dapat rasa sedap je..tp zatnye dah hilang.... Kerana itu kita digalakkan mengambil supplement protein....Jika sel mendapat cukup protein, sel baru akan tumbuh bagi menggantikan sel yang lama dan secara langsung wajah akan nampak lebih berseri.In addition to soy protein, sel tadi juga memerlukan vitamn C untuk membentuk kolagen bagi menambahkan kekenyalan kulit. Manakala vitamin E penting untuk saraf dan memberikan awet muda kepada kulit............

Ada sesetengah dari kita memang sudah dikurniakan kulit yang cantik dan mulus..Tidak perlu bersusah payah ke pusat kecantikan, ..tak perlu tempek segala mcm krim ataupun bergantung pada suplemen sangat..tetapi sesetengah dari kita memerlukan bantuan suplemen untuk memiliki kulit yang cantik..   walaubagaimana pun, terpulang kepada anda... apa yang kita makan hari ini bukan memberi kesan sekelip mata…tetapi pelaburan jangka masa panjang tanpa kita sedari. ..Yang pasti kecantkan itu milik setiap insan…dan ianya datang dari Tuhan…banyakkan berselawat dan jangan lupa berdoa setiap kali melihat cerminkecantikan luaran itu terhasil dari kecantikan dalaman jua.dan juga amalan pemakanan kita…..






0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Baca ni! Best!