Inginkan kecantikan dari dalam dengan Shaklee?

Credit to : Surijunior

Salam semua..

Lama sungguh tak post ye.. maaf ye, banyak sangat urusan tertangguh, tertunggak dan ter.. macam2 lagi.haha.. Lepas ni kita konsisten ye.. Kekangan masa sangat mencabar untuk saya memberikan masa yang optimum kepada bisnes, keluarga dan lain2. Penat? pheww!! tak payah cakap lah.. Tapi alhandulillah.. dengan sokongan suami, anak2 dan semestinya Shaklee yang memberikan kesihatan & kecergasan optimum, semuanya dapat dilaksanakan.. terutamanya ESP la.. kekal bertenaga.. :-)

Hari ni saya nak kongsikan pengalaman seorang pengguna ESP. Asalnya ambik ESP sebab menyusu, tapi banyak pulak kesan-kesan positif lain yang beliau dapat. Post ini saya ambil dari blog Puan Aishah ye. Meh kita baca :)
_________________________



Pada mulanya, aku minum Energizing Soy Protein (ESP) sebab nak tambah susu dan memperkayakan khasiat susuibu sahaja. But then, aku terasa kelainan pada tubuh badan aku sendiri. Apa kelainannya? Meh aku list down.
  • Kulit badan terasa licin. Kalau dulu aku gesel-gesel kaki antara kaki terasa noo kasarnya. Macam pekerja buruh pon ada. Kekeke. Tapi sekarang, sungguh seronok nak gesel kaki sendiri. Err. Kenapa bunyi macam tidak senonoh je ni? Okeh, NEXTTT!
  • Tapak kakiku yang kasar berdengkang sebelum ini sudah licin yow! Yang ini, suamiku yang perasan tahu? Masa tu duduk bersila, pastu dia tanya, "Eh, mana pergi kulit kasar kat tapak kaki awak? Dah hilang?" I pon tersipu-sipu malu. Cececece.

  • Kulit muka jadi berseri, anjal dan gebuHoy gilalah buat entry up diri sendiri. Tapi betul okeh. Aku tak tipu. Dah ramai dah perasan dengan perubahan muka aku sendiri. Semua akan cakap muka aku berseri-seri. Sampai ada yang kata pembawakkan budak! HOY!

  • 'Aset-aset' peribadi terasa gebu dan anjal. Ini tak payah cerita panjang. Nak tahu PM aku. Muehehehe.

  • Badan yang dulunya terasa mudah penat, letih dan lesu terasa segar je setiap hari. Bab ini, aku cadangkan pengambilan bersama Ostematrix (pil Kalsium).
____________________________
Wahh!!! best tuu... Siapa yang penah ambil ESP memang arif benarla dengan perubahan pada diri sendiri. Oh ya, ESP dah berwajah baru tau!
Apa beza yang baru dengan yang lama? Hmm.. saya tengok Nutrition Information ESP baru & lama takde beza sangat, cuma, ESP baru ni ada tambahan fruktosa & dektrosa. Apa ni? Ni jenis-jenis karbohidrat gula. Lagi sedapla ESP, yang dulu agak tawar sikit. Yang baru ni rasa vanillanya lebih kuat.. Dah rasa? Eh, mestilah dah rasa.. :-)
Fakta :
Kenapa protein sangat diperlukan oleh kita?
Protein atau dalam bentuk paling ringkasnya amino asid sangat perlu untuk penggantian sel-sel yang rosak, penghasilan hormon, antibodi, bahan penting pembentukan tulang dan lain-lain lagi. Untuk ibu-ibu menyusu, pengambilan protein yang cukup dan berkualiti sangat penting kerana ianya adalah salah satu elemen penting dalam susu ibu. Kenapa? tentunya untuk menyokong pertumbuhan fizikal & mental si manja.
Apa yang anda akan dapat jika mengambil protein berkualiti? (sumber : mamafaiz.com)
Pelajar, pekerja / individu dewasa : As energy booster (Kalau minum pagi2 tu terasa energetic dan tak rasa lapar sangat. So bonuslah for weight management)
Lelaki : Melindungi dari sebarang penyakit kronik.
Ibu mengandung : For a healthier pregnancy – well-grown fetus.
Wanita : Keanjalan kulit (Protein penting kepada mereka yang ingin kulit yang cantik dan ton warna yang sekata. Mereka yang mempunyai bekas jerawat yang berwarna hitam adalah disebabkan kekurangan protien untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tersebut).
Jadi, ambillah protein yang berkualiti untuk tubuh kita. Pastikan protein soya yang kita ambil memenuhi kriteria pemilihan soya terbaik.
Jumpa lagi ya! =)

~~***~~
*This statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. This product are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 
Segala testimoni atau penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman web saya ini bukan bertujuan utk merawat,mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit/ masalah kesihatan. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yg berkaitan

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Baca ni! Best!