Misi kikis lemak

Salam semuaaaa

Semalam misi kikis lemak telah bermula. Sejak berhenti menyusukan anak ni badan mudah naik. Maklumlah mase breastfeed sebanyak 500kalori dibakar. Once berhenti memang terasa sangatlah efeknye.. 
              Semangat ni mau jogging, yeahh!!

Saya jogging sebelum sarapan, ketika perut kosong. Saya pun baru tau.. Rupanya ada kajian di salah satu university di Kanada mengatakan bahawa bersenam ketik perut kosong mampu membakar 20% lemak dari badan. Woww!! Banyak tuhh.. 

     Lalaun yang saya lalu ketika berjogging. Cantik x?? Hihi

Ok, habis jogging baru sarapan. Ok, sarapan pun tak boleh main bedal jer. Kene betul-betul pilih. Untuk pastikan metabolisme kita sentiasa tinggi, sangat digalakkan untuk mengambil sarapan tinggi protein. Jadi saya memilih gabungan ESP + CINCH SHAKE. 


2 minuman berprotein ini mampu membekalkan keperluan protein yang diperlukan oleh badan. Paling penting, ia selamat untuk jangka masa pendek dan panjang. Lagi best, bila kita bersarapan tinggi protein, ia akan membuat kita kurang ketagih untuk makan kudap-kudap dan juga makan secara berlebihan. Tapi memang betullah.. Last semalam saya makan waktu petang dalam pukul 7 macam tu.. Lepas tu tak makan lagi dah. Tak lapar 1 hal.. Takde rase nak makan pun satu hal juga.. Memang best..

Lepas minum ESP + CINCH SHAKE ni saya terus telan 8 biji Alafalfa

Hamekkk 8 bj terus.. Hahaha.. Sebenarnya sehari boleh ambil 10 biji.. Kalau nk turunkan berat boleh ambil sampai 20 biji.. Takde masalah.. Cuma kenelah jarakkan. Jangan serentak. Janji air paling kurang 3 liter. 

Ok, kenapa telan alfalfa pulak? Alfalfa ni banyak fungsi tapi kalau nk turunkan berat, ia berfungsi sebagai fiber.. So kenyang tu jadi lebih lama.. Sebab alfalfa akan buat perut kita rase 'penuh'. Pastu alfalfa juga kawal gula dalam darah. So bila gula terkawal, ketagihan kita terhadap gula pun makin kurang. So no kudap2 n no manis2.. 

Itulah sharing saya setakat untuk pagi semalam.. Hihi.. Next time sharing part lain plak ye.. Okay.. Bai bai...

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Baca ni! Best!