Masker ESP + Yogurt untuk kulit lebih muda dan berseri


Hi uolls..

Hari ni saya nak share mengenai  masker ESP + Yogurt yang lately saya kerap buat lately. Hasil pemakaian masker ni memang mabeles habess. Seriously kulit jadi segar, lebih cerah dan lebih lembut. Pori – pori kulit pun nampaknya lebih rapat. Yahoo!! I like..


Haa. Kenapa pilih yogurt? Nape x pilih air kosong jer.. jangan x tau yogurt ni pun bagus sangat untuk kulit kita.

1. Menjadikan Kulit Lebih Segar dan lebih muda
- Yogurt mengandung asid laktik (alpha hydroxyl) yang dapat membantu menghaluskan kulit kering dan mencegah penuaan diri seperti garis-garis halus, kedut dan bintik-bintik pada kulit. Yogurt turut membantu membuang sel - sel mati yang akan menutup liang – liang  pori yang menyebabkan penampilan kulit menjadi kusam.

2. Merapatkan Liang – liang pori
- Asid laktik (alpha hydroxyl)  yang ada pada yogurt juga dapat menutup pori-pori yang besar pada kulit menjadikan penampilan kulit lebih muda.

3.  Bebas Jerawat
- Yogurt memiliki sifat anti bakteria serta kaya dengan zinc yang membantu menyembuhkan jerawat dan memudarkan bekas jerawat.

4. Mencerahkan & Memutihkan Kulit
- Jika anda mempunyai masalah kulit terbakar akibat sinaran matahari (sunburn), yogurt sangat membantu dengan memberi rasa sejuk dan meredakan kemerahan pada kulit akibat sunburn. Pemakaian secara teratur dan konsisten mampu memutihkan wajah.

Best, kan?? Tambah pulak dengan ESP yang kita tahu ia merupakan soya tinggi protein yang merupakan asas penghasilan sel dan membaikpulih sel – sel yang rosak. Hasilnya memang superb!!


Love
Jiha
0175012307

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Baca ni! Best!